Vi har fått ett nytt år. Vi hoppas att året 2021 är annorlunda än det förra året. Många längtar tillbaka till den vanliga trygga vardagen och fritiden. Men det kan ännu ta tid innan vi kan leva helt som vanligt. Det lönar sig att njuta av det vi kan, till exempel av lugn och tystnad.
I år kommer de lättlästa tidningarna LL-Bladet och Selkosanomat att förändras mycket. Tidningarna kommer att se annorlunda ut och utgivningstakten kommer att förändras. Både den svenska och den finska webbtidningen kommer också att förändras. Vi har alltså ett stort förändringsarbete på gång.
Ännu den här våren fortsätter vi som vanligt. Vi utkommer med tio papperstidningar. Efter sommarpausen kommer vi ut med en förnyad tidning som vi hoppas är bättre än den gamla. Det första numret av den förnyade tidningen utkommer i september. I fortsättningen kommer det åtta lättlästa papperstidningar per år.
Jag önskar läsarna en trevlig januari!